Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Inte en lugn stund

Av Annci Hultström - 11 november 2009 11:20

Det går i ett här... är det inte det ena så är det det andra.


Somnade vid 23.30 igår, vaknade kl. 05. Låg kvar en stund, då kom morgonpersonalen och skulle ta blodvärde å lite annat. När de var klara fick jag upp å satte mig i dagrummet å kollade på TV4 Morgon. Kände mig som en panschis eftersom klockan inte var mer än 6... Flört


Efter ett tag blev jag trött å gick för att vila en stund... ja, då kom de å bytte min säng (en ännu mera tjockis behövde min specialsäng Flört). Ok, nu då - vila! Nej, då kom sjukgymnasten.... klarade av henne. Men nu då - vila! Nej, då kom läkaren... *phu*... å efter honom fick jag besök av Linda (mamma till en dagiskamrat till Wilma) - trevligt!


Nu tänkte jag vila, men så insåg jag att jag måste ju äta lite lunch snart. Får vila efter det helt enkelt. Hoppas jag i alla fall. Är aningen trött faktiskt.


F.ö så erbjöd läkaren hemgång idag eftersom jag är så pigg å har börjat - ursäkta min öppenhet - fisa som en hel grisfarm (hoppas min rumskompis - en gammal farbror - inte har sitt luktsinne kvar). Det var visst ett mycket gott tecken, för då är det inga knutar på tarmar å annat i alla fall. Jag fick fundera, så skulle han komma igen i eftermiddag. Men jag tror faktiskt att jag stannar. För jag vill vara under kontroll när jag står utan dropp om några timmar.


Sedan kan jag berätta att jag ser ut som en kräfta i nyllet. Har en helt normal temp, men det ser ut som om jag legat i solen i 2 dagar. Bra cirkulation sägs det... Låter ju åxå bra, men ser inte lika bra ut. Om jag får säga själv. Och det får jag, för det är min blogg Flört.


Hmmmm, vad mer kan jag säga... Jo, jag har vunnit 1000kr på Postkodmiljonären. Önskar jag kunde lägga på några nollor, men man får vara glad för det lilla. Och det blev jag - glad alltså!


Glad blir jag åxå när jag ser ut genom fönstret, för solen är påväg att leta sig fram. Är åtminstone inte helmörkt å regnigt. Man får vara glad för det lilla, säger jag igen.


Nej, nu ska jag luncha. Men ni hör ifrån mig igen, senare. Efter att jag vilat. Ok?

 
 
Ingen bild

Marre

11 november 2009 13:27

Oj, det verkar körigt värre! Jag undrar bara...vad "åt" du till lunch? :o)

 
Ingen bild

Totte-Liten

11 november 2009 13:44


*asg*

Åh så härlig öppenhjärtig :D Nu har jag äntligen hittat tillbaka hit och ska följa din "farmblogg". Hoppas du "pig"gnar till ordentligt nu ;) KRRRRAAAAAAAMMMM

 
Ingen bild

Sanna

11 november 2009 16:29

HAHHAHHAHAHAHHAHHAHAH !
din sjuka jäkel (;
tänk när du blir så gammal & "yngre" tänker så om dig ? ;o
men dt va faktiskt klockrent skrivet (y'
hahaha :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards